středa 26. května 2010

Dřevěná terasa II

V minulém článku jsme si pověděli o konstrukci terasy, nyní přichází na řadu položení terasových prken. Stejně jako na fasádě je to modřín, hoblovaná a částečně vysušená prkna. Jako nátěr posloužila lazura Bori, odstín borovice. Trámky jsme opatřili černou nenasákavou tkaninou a nejdříve vyřešili schod u fr. dveří. Kotvili jsme klasickými vruty do dřeva.
Dle fotek vidíte, že terasa již může sloužit svému účelu. V příštím příspěvku se podíváme na finální práce na terase (srovnání rozestupů mezi prkny, pohledová prkna) a bude to patrně již poslední příspěvek ke stavbě. Všechny důležité základní práce, které Vás mohly inspirovat, jsou již totiž provedeny.









8 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, sleduji pečlivě Váš příběh a moc Vám fandím, udělali jste to moc pěkně. Já jsem teď v úplných začátcích a snažím se najít spolehlivého projektanta, který má dostatek zkušeností s dřevostavbami a hlavně s odvětrávanou fasádou. Všichni cpou navenek polystyren, čemuž vůbec nefandím. Můžete mi prosím poradit kdo Vám dělal projekt a jak jste s ním byl spokojen? Hodlám stavět něco podobného ve stejném stylu jako Vy, takže každá rada dobrá. moje mailová adresa je mscheb@centrum.cz. Budu vděčný za pomoc. Přeji Vám, ať se v domečku spokojeně žije. Martin

Stavař řekl(a)...

Náš projekt zastřešil pan Menoušek z firmy A-styl z Hradce Králové. Zkuste se obrátit na něj, dělal mi i autorizovaný dozor - spokojenost.

Lubo řekl(a)...

Dobrý den sleduji Vás u výstavby a moc Vám fandím.
Mám dotaz. Jaký význam bude mít na trámech ta nepromokavá tkanina. Myslím, že při dešti a sněhu stejně bude vlhkost působit na dřevo. Ste někde vyčet, nebo je to váš nápad jak to co nejlépe ošetřit?
Děkuji Luboš
http://lubo-stavbadomu.blogspot.com/

Stavař řekl(a)...

Luboši trámy jsou poměrně masivní, vysušené a částečně i rozpraskané. Nechtěl jsem aby voda zatekla do spár, protože by tam zůstala a mráz by s trámy pak zacvičil. Takhle se tam voda nemá šanci dostat - steče po tkanině, trámy zůstanou v suchu.

Unknown řekl(a)...

Zdravím, nedávno jsem taky řešil terasu. Podlahové palubky nám dodali v Ostravě a stále se odhodlávám k montáži :-) trochu se toho bojím. Mohl bych požádat o nějaký tip na kvalitní nátěr nebo lak?

Peťan řekl(a)...

Trochu jsem se pozastavil na kombinací dřevo modřín, ale přebarvený na odstín borovice. Proč jste tedy rovnou nepoužil borovici?

Unknown řekl(a)...

Drevostavby na Slovensku: Montovane drevodomy

Anonymní řekl(a)...

Zhlédl jsem vaše řešení terasy a ten nápad s textilií na vrchní hranu nosné konstrukce je výborný, určitě to prodlouží životnost roštu. Díky za inspiraci, máte to moc pěkné.