středa 16. září 2009

100.den - Ladění dveří, koupelna

Dnes jsem upevnil vodovodní baterie včetně odpadu (foto příště) a poladil trochu dvoje interiérové dveře. Ty jsme zvolili značky Masonite - dle prvního obrázku vidíte co je schopno opustit fabriku....Příště bychom volili osvědčenou značku SOLO.
Druhý obrázek - minule jsem zmiňoval topení - jedná se o přímotopné akumulační radiátory značky BOKI. Nechtěl jsem klasické přímotopy, víření vzduchu není 2x dobré - tyto radiátory mají i sálavou část, takže jsme zvědaví. Jen pro upřesnění - v hlavní místnosti je 2kw, v dětském pokoji 750W, v ložnici 1000W. V koupelně bude topný žebřík, v chodbě obyčejný přímotop.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Nazdar Stavaři, před pár dny jsem objevil tenhle užitečný blog. Na jaře začínám stavět hodně podobný dům u Plzně, zatím řešíme projekt. Nikde jsem se nedočetl jestli jste konstrukci dělali z čerstvého, nebo sušeného řeziva. Pokud ze sušeného, kolik jste dali za kubík? Dík za odpověď. Budu dál sledovat jak vám to odsejpá. Martin.

Anonymní řekl(a)...

Tak už jsem odpověd dohledal v komentářích. Napiš jestli se dřevo při schnutí nezkroutilo. Zdar. Martin

Stavař řekl(a)...

Tak my dělali z čerstvého dřeva, které jsme zpracovali ihned co nám ho přivezli z pily. Kdybysme ho nechali vyschnout, tak samozřejmě proložit, ideálně něčím stáhnout. Ale jinak se při tomhle profilu nekroutí, minimum fošen šlo do vrtule.

Anonymní řekl(a)...

Takže se vám přeci jen něco zkroutilo i když jste to použili hned do konstrukce? Měnili jste ty zkroucený kusy? Sušené dřevo stojí 2x tolik co čerstvé tak bych raději stavěl z čerstvého. Zajímalo by mě jestli bys stavěl znovu z nesušeného dřeva? Jestli jo tak se toho taky bát nebudu. Co třeba spoje fošen nevytahovali se vruty při sesychání? Pohybuju se často na stavbách a viděl sem několik nových krovů z čerstvého dřeva které po pár měsících byly ve spojích volné. Martin

Stavař řekl(a)...

Určitě bych šel znova do čerstvého dřeva, byla to pohoda s tím dělat. Mám dojem jen pár kousků z těch několika desítek mělo trochu "šavli", čili konec fošny utíká bokem, ale dalo se s tím poprat. Dokonce jsme později zjistili, že jednu takovou máme umístěnou na pozednici, tesaři i fasáda se s tím pak porovnala.
Jinak k sesychání - stojny (16x5) nebo kleštiny (24x6) jsou z poměrně slabého profilu, sesychání není nic dramatického třeba jako u masivních kanadských dřevostaveb, kde vám stavba pracuje v řádu centimetrů.