neděle 15. června 2008

Jak to všechno začalo


V létě 2007 jsem si zažádal o "plánovací informaci" na místní SU, kde jsem se dozvěděl, že stavba je realizovatelná, nicméně s pár výhradami - "výrazně prosklená jižní část", sklon střechy je neakceptovatelný. (v té době uvažována téměř plochá střecha, tj. do 5 stupňů max). Musím poznamenat, že v obci není územní plán a obec není (i vzhledem k podkrkonošské architektuře roubenek) v památkové zóně.
Upravil jsem tedy svůj návrh, střechu předělal na klasickou sedlovou se sklonem 25 stupňů a jižní fasádě ubral část a okna předělil příčkami.

Nějaký čas uplynul a jsme v listopadu 2007, kdy jsem odkázán ze stavebního úřadu na konzultacis městským architektem města Jičína panem Jiránkem. Střechu by navrhoval klidně rovnou, okna není problém, naopak umístění na pozemku (uvažoval jsem co nejvýše - i vzhledem k blízkému potoku či další stavbě na pozemku 2000m2 velkého) je nemyslitelné, nutno posadit nejlépe doprostřed....
Přelom roku byl ve znamení hledání projektanta, ceny se lišili od 35-80tisíc a přitom jen málokdo z nich měl představu jak takovou stavbu na patkách založit či postavit. Padl jsem na pana Menouška z firmy ALSTA, která dělá dřevostavby a v lednu/únoru 2008 jsme si plácli nad projektem. Je to člověk z oboru, takže již při první schůzce jsme si nemuseli vyjasňovat termíny "2by4",složení stěn apod. Projekt měl být předán v polovině března.

Projekt byl předán koncem března, nicméně v dubnu se mi vrátil ze stavebního úřadu s dvoustránkovým výčtem chyb včetně nové zprávy architekta města Jičína. Dvoustránkový výčet chyb se týkal především projektu, byl šit patrně horkou jehlou a objevovali se tam záležitosti jako "ČOV" (přitom uvažuji jímku), teplovodní topení (uvažuji elektrické) ale především projekt byl zpracován pro "stavební povolení", nikoli pro "ohlášení". Struktura se musela předělat.
Architekt (který mimochodem má pouze poradní hlas, SU na něj nemusí dbát) se vyjádřil tak, že je nutno doplnit svislé dělení oken, nutno osadit dům na podezdívku ze štípaného kamene-nikoli na monolitické pilíře, "požaduji aby jako střešní krytina byla použita pálená taška", navržené umístění objektu je nevhodné....Nechali byste si také tolik kecat do své stavby, která bude v obci kde není územní plán ani žádné ochranné pásmo? V části požadavků jsem tedy ustoupil a podal novou žádost o ohlášku.
Bohužel i v té se vyskytly další chyby -zmínka o krbu a komíně v požární zprávě, ten já ale neuvažuji apod. Takže přepracováno, nyní leží na SU. Od začátku června ale již funguje novela stavebního zákona, takže již stavebníkovi nestačí souhlas majitelů dotčených pozemků ohledně přivedení sítí, ale musí být tzv. smlouva. Takže budu muset tento týden pořešit ještě toto. Samotné stavební povolení bych měl obdržet řekněme do poloviny července, již nyní vás ale budu seznamovat s technickými detaily, které můžeme podiskutovat.

Žádné komentáře: