neděle 15. června 2008

Vítejte na blogu o dřevostavbě.

Říkejme tomu sen, který si chci splnit - postavit malý domek (12x6m) systémem 2by4. Pozemek v Českém ráji mám a tak mě napadlo co tam postavit malou dřevostavbu pro trvalé bydlení.
Pojďme se podívat na pár detailů, které bych zde na začátku rád shrnul. Budeme začínat založením, které nebude na základové desce, ale na patkách. Po přivedení sítí vybudujeme základový rošt, který bude zaklopen zespoda i zeshora (uvnitř izolace). Poté vztyčíme stěny, strop bude prakticky stejným způsobem jako podlaha. Střecha bude klasická sedlová, vazba o sklonu 25 stupňů, materiál asfaltový šindel. Topení budou díky výborním izolačním schopnostem zajišťovat akumulační přímotopy, odpady se budou svádět do vyvážecí jímky. Toť pro úvod vše - celou tuhle srandu si chci zajišťovat svépomocí, můžete tedy na tomto blogu sledovat jak poroste. Nyní je ohláška na stavebním úřadě, v nejlepším případě v červenci začínáme!

A něco o mě - je mi 30 let, pracuji v marketingu a jsem Ing. ekonomie. Se stavařinou nemám co dočinění, ale okolí říká, že jsem šikovný:-) a fandí mi. Tato stavba bude tedy důkazem toho, že i průměrně šikovný člověk dokáže postavět dřevostavbu s fošínkovým skeletem.

1 komentář:

Pája řekl(a)...

Sice jsem rozuměla každé třetí slovo, ale plnění snu Vám jde dobře.