pátek 24. září 2010

Aktuální stav

Jak je dům hotov a s ním i okolí, není prakticky na blog co dávat. Proto níže pár posledních fotek z léta - úprava terénu kolem domu. Poslední 2 fotky formou inspirace - jak jednoduše se dá skrýt zahradní kohout.

Další příspěvky tedy budou mít delší prodlevu, na blog ale chodím a případné komentáře/dotazy směrujte pod tento článek, nikoli pod starší, které již nesleduji.




48 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Zdravim a mel bych dotaz ohledne podlahy. Je nutne spoje folie, kterou jste pokladali na plech nejakym zpusobem lepit nebo staci ciste prelozit. Diky
Jirka

Stavař řekl(a)...

Kdyby se dostali zespoda třeba mravenci apod - je lepší folii slepit (oboustraná lep. páska). Dnes bych zpětně nedával vatu a desky polystyrenu - vysypal bych to komplet drceným polystyrenem. Rychlejší na aplikaci, kdyby se dostala zespoda do podlahy myš, tak nyní se má kde "zabydlet", v drceným EPS se stále propadá a hnízdo si neudělá.

agatad řekl(a)...

Dobry den.Mohl bych se zeptat jake je složení podlahy?

Stavař řekl(a)...

Určitě - plechový záklop zespoda, trámky 16x16 vyplněné 16cm vatou, podlahový rošt z profilu 5x16 vyplněný 16+5 cm vatou. Podlaha má tedy 37 cm izolace, dělal bych nyní ale méně. Na internetu jsem četl výsledky měření teplotního čidla v této provětrávané mezeře a nikdy přes rok (na našem území) nepoklesla pod 0 stupňů.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den,
preklikaval som sa webom a narazil som na tento paradny blog. Je mi velmi blizky, lebo podobnu stavbu riesim ja teraz u nas doma...jedna sa o pristavbu, a naslednu prerabku celeho podkrovia, v systeme v akom ste vas domcek realizovali vy. mam ale jednu malu pochybnost a potrebujem casovy odstup, taky aký mate teraz vy. Jedna sa mi o nosnu konstrukciu...pouzil som, rovnako ako vy mokre stavebne drevo. Moja otazka znie, ci po dvoch rokoch prevadzky nebadate nejake zmeny, praskliny alebo ine deformacie ci uz na stenach, alebo na nosnych konstrukciach. Vsade totiz uvadzaju, ze pre tento system( nazvime ho ´´ two by four´´ su najvhodnejsie KVH hranoly, alebo stavebne fošne vysušene na 15%. Ale pritom vsetky konstrukcie krovov, dokonca realizovane aj firmami su z mokreho dreva. Dakujem za odpoved a iba pre ukazku si kliknite na http://picasaweb.google.com/newtopier/StavbaRevuce#

Stavař řekl(a)...

Ano, všichni propagují KVH profily-pro stavaře ideální práce co se přesnosti týče. Cenově se dostanete i na dvojnásobek ceny z pily. Co se sesychání týče - naprosto v pořádku. Nezapomínejte, že v našem případě je na vnitřní straně OSB deska, která hodně pnutí hodně eliminuje.
Někde jsem četl, že dřevo - uvažujme klasický profil 5x16cm, v našem případě 2,7m délka stojny se se seschne při tomto profilu o 2mm na 3 metrech délky. Takže si Vám stavba teoreticky "sedne" o 2 mm. Sesychání bude dramatičtější spíše v průřezu než v délce.

Anonymní řekl(a)...

Chtel bych se zeptat na zkusenost s rekuperacni jednotkou a jak casto je nutne ji zapinat. Diky.

Stavař řekl(a)...

Rekuperaci používáme v těchto dnech (teplota kolem 10stupňů) denně - jakmile se nevětrá okny, musíte vzduch nějak vyměnit - rekuperace je nejlepší řešení.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, asi se budu opakovat, ale příští rok na jaře chci na zahradě postavit chatku z hranolu a fošen jako Vy. Všichni mi radí abych dřevo kupval kolem února ze zimní těžby kde dřevo obsahuje méně vody a pak začal stavět z čerstvého dřeva. Potřeboval bych poradit když to teda postavím z čerstvého dřeva a obložím to z venčí OSB deskami čí DURELIS deskami jestli se to při zesychání nějak nerozjede či nepopraská? Taky Váš názor na OSB čí DURELIS desky. CHci na ně poté dát cca 3-4 polystyren, perlinku a na to silikátovou barvu. Všichni mě totiž odrazují od palubek kvůli častým nátěrům a ceny barvy na dřevo.Děkuji Lukáš

Stavař řekl(a)...

Ano, zimní těžba a stavění v létě, ideální kombinace. Sesychání -jak jsem psal v předchozím příspěvku, profily se ztenčí (tloušťka, průřez), nikoli délka (že by Vám stavba "klesla"). Navíc OSB desky drží stabilitu a jakéli praskání či posuny nejsou možné. OSB či jiná deska (Rigidur) na zavětrování - je to jedno. Vy stejně použijete parotěsnou folii pod SDK. Fasáda či dřevěný obklad? Finance x design.

wolfani řekl(a)...

Dobrý den,
je možné prosím sehnat zde kontakt na majitele této dřevostavby ?
Předem děkuju
Marcel Wolf

Stavař řekl(a)...

Dobrý den pane Wolfe, přímý kontakt - email či telefon- zde neuvádím z následujících důvodů. Mnoho dotazů, které jsem přímo dostával, se stále opakovalo a proto jsem se rozhodl na ně spíše odpovídat přes komentáře pod článkem, jsou odpovědi tedy k dispozici i ostatním.
Případné návštěvy či osobní konzultace - v malém množství akceptovatelné, ve větším spíše obtěžující - jistě mne pochopíte.
Navíc-stavba stojí, již se o technologie dřevostaveb nezajímám, ale mohu Vám doporučit jednoho známého, který se pohybuje a zabývá technologii dřevostaveb.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
chci stavět také dřevostavbu na pilotech a protože informací o stavbách na pilotech až tolik není, je každá zkušenost velmi cenná. Navíc to mám do 4eského ráje kousek ( jsem od Dolního Bousova ) - rád bych Vás požádal o možnost takovou stavbu vidět přímo na místě a pár věcí s Vámi skonzultoval. Nezdržel bych Vás dlouho. Pokud by tedy to tedy šlo - můj mail je mar.viky@seznem.cz
Předem díky a pěkný den
Marcel Wolf

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, perfektní blog, muselo Vám to ,,sežrat´´ hroznýho času. Sleduju ho už dlouho a přesvědčil mě ke stavbě chajdy.Jsem ve fázi hrubé stavby a je to radost budovat ze dřeva. Jsem od fochu (nábytkový truhlář) ale tohle je zkušenost k nezaplacení.Dělám imitaci roubenky.Můžete mrknout na www.jendanabytek.webnode.cz S pozdavem Jenda

Anonymní řekl(a)...

Zdravím,

Váš web je pro mne velkou inspirací. Chtěl bych se zeptat na pár otázek:1)Použití mokrého dřeva..stále se nevyskytly problémy? Všude píší, že by mělo být vysušené na 15%
2)Hranoly byly hoblované?
3)Co by jste teď udělal jinak?
4)Proč by jste teď dal do podlahy méně izolace? Myslíte že je to zbytečné dávat tolik izolace? Drcený polystyren bude mít určite horší vlastnosti než deskový. Také jsem o drceném uvažoval.
5)Zajímalo by mne, jestli Vám nevrže podlaha a jestli se nějak při chůzi citelně neprohýbá? Jde mi o to, jestli podlahové trámky více nedimenzovat.

Předem děkuji za odpověď.
ps.:Pokud by to bylo možné, moc rád bych se k Vám na chvilku podíval a pobavil se. Bydlíme kousek od Vás. Pokud však souhlasit nebudete pochopím to.

s pozdravem Nosek

Anonymní řekl(a)...

zapomněl jsem meil: jamesn.black@seznam.cz

Stavař řekl(a)...

To: Jenda - moc pěkné! Líbí se mi tahle chajda. Čím jste natíral?

To: pan Nosek: Raději odpovídám přes blog, odpovědi jsou vodítkem i pro ostatní čtenáře:
1) ne, vše v pořádku. Praskliny, spáry - bez komplikací.
2) vše nařezané z pily, bez hoblování
3) místo vaty do podlahového roštu pouze polystyren (dělali jsme kombinace vata+polystyren), dále bych podlahový rošt dělal mnohem tenčí - dělali jsme izolaci kolem 35cm, nyní bych šel do 24cm tloušťky .
4) Ano méně tloušťky. Četl jsem výsledky měření tohoto založení (jedna stavba v ČR) a teplota pod stavbou celoročně neklesla pod -2 stupně. Dostanu-li souhlas, zveřejním více.
5) neprohýbá, postaví-li se 4 lidi na jedno místo nebo jdou-li, ucítíte malý průhyb. Příště bych trámky více svázal k sobě.

Návštěva - budu muset odmítnout. I krátké návštěvy se krásně protáhnou a všechen volný čas věnuji spíše přírůstku v rodině:-)

Anonymní řekl(a)...

Buďte zdráv, bál jsem se silnovrstvých lazur kvůli následné údržbě a tak jsem šel do ,,luxoloidní´´ klasiky. Tenkovrstvá lazura LAZUROL TOPDECOR, odstín cedr. Zatím 3 nátěry, na jaře asi dám finální čtvrtý. S pozdravem Jenda

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, proč jste použili plastová okna? Bylo to výhodnější než např. dřevěná?

Stavař řekl(a)...

Okna - ano plastová a to z důvodu ceny.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,

mám dotaz ohledně rekuperace. Máte na celý dům pouze tuto jednu skříňku(HR-100W) nebo jste jich instalovali více.

Děkuju Bláha

Stavař řekl(a)...

Tuhle "skříňku" jsme instalovali do hlavní obytné místnosti - nejvíce se zde zdržujeme, vzniká vedle koupelny nejvíce vlhkosti (lidé, vaření). Do ložnice nemá smysl - větráme okny, dětský pokoj jsem neřešil. V koupelně - klasický odtahový ventilátor.

Anonymní řekl(a)...

DOBRÝ DEN, UCHVÁTILA MĚ VAŠE DŘEVOSTAVBA. Chtěla bych se vás zeptat, jak velká je, kolik má místností? Jsme 4členná mladá rodina a uvažujeme postavit něco maličkého, zkusit to svépomocí a netrčet v paneláku.Máter vaší stavbu vedenou jako RD nebo jako zahradní obyvatelný domek :) Prosím za kolik se tato krása dá pořídit, ještě jednou vám tleskám, je to nádhera. lenka

Stavař řekl(a)...

Zdravím vás Lenko, stavba má zast. plochu 75m2, 3 místnosti - na začátku blogu je i půdorys. Dům je samozřejmě veden v katastru jako RD, čili je i č.p.
Finance - rozpočet na materiál byl do 1 mil. Kč a to jsme se vešli. Práci jsme veškerou dělali sami, tu (radši) neceníme:-)

Anonymní řekl(a)...

Dobry den,
prave resime projekt se zalozenim na patkach.Na pozemku vsak mame vysokou hladinu sp. vody (zakl. puda G4-podle Geo.zpravy)na jedne z fotek jsem videl, ze jste na jare meli se spodni vodou take problem. Zajimalo by me jaky typ pudy a problemy se zalozenim jste meli vy.Jen pro predstavu nas pudorys je 14x9m zalozeni statik spocital na 5 patek ve 3 radach(stejne jako u Vas) hloubka je 2m a prumer 90cm.Zajimal by me Vas nazor na toto masivni reseni zalozeni.Dekuju Kaspar

Stavař řekl(a)...

Ano i u nás je vyšší spodní voda, hladina 30 m vzdáleného potoka je cca 4m pod nulou podlahy, hladina spodní vody na pozemku je vyšší. Dřevostavba je lehká, koncipovat patky vzhledem k zatížení není důležité jako spíš vůči spodní vodě. Proto i náš statik doporučoval jít min do 2metrů aby se stavba v létě při vysychání půdy nehýbala, ale s průměrem i 30cm - což silně kontrastuje s Vašimi 90cm, kde proděláte kalhoty s betonem:-)

Anonymní řekl(a)...

Máme ve dřevostavbě totožnou rekuperaci, ale v zimních mrazech skrz ní šla pěkná zima a přez noc dům pěkně vychladl

Anonymní řekl(a)...

Zdravím Vás, předem sděluji, že stavba i komentáře skvělé :-), ale měl bych prosbu o upřesnění k terase, buď jsem to přehlédl, ale nenašel jsem nikde rozměry. Budu stavět terasu 6x3 m a měl bych tedy dotaz z eventuálních Vašich zkušeností ohledně konstrukce doporučil byste mi 2 nebo raději 3 řady trámů 100x160x6000 podélně chatky a na ně pak 90x100x3000 na lteré umístím terasové prkna tl 3cm modřín. Ptám se zda se prkna nebudou prohýbat a podobně. A poslední věc v jakých vzdálenostech betonové patky od sebe. Děkuji Marcel P.

Petr řekl(a)...

Zdravim, musim priznat, ze z vaseho blogu jsem casto a rad cerpal ispiraci a technicke reseni i mi pomohl vyvarovat se chyb. Proto bych tu s vasim dovolenim rad zverejnil odkaz na muj blog o stavbe drevostavby svepomoci a doufam,ze i u me stavby nekdo najde inspiraci a potrebne informace,ktere jsem ja pracne nekolik let schromazdoval
http://drevostavbasvepomoci-petr.blogspot.com/
Diky Petr

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, jak je to se stavebním povolením? Je tam nějaký rozdíl, oproti dřevostavbě na základové desce? Má rodina uvažuje o výstavbě dřevostavby na pozemku o rozloze cca 750 m2. Teď nás zaujaly dřevostavby na pilotech a zajímáme se o stavební povolení.
Děkuju mockrát.
Jan Louda

Stavař řekl(a)...

Pane Loudo, způsob založení neřeší stavební zákon (stavební úřad), ale projekt, na základě kterého vám stavební úřad vydá povolení.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den, zajimalo by me, jak jste postupovali v koupelne. Konkretne na OSB na stenach prisla paroteska a primo na ni SDK nebo je mezi tim jeste vzduch. mezera? Pouzili jste nejaky hydroizolacni nater na SDK ci podlahu. A pak bych se rad poradil, jak jste vyresili upevneni WC. Postaci, kdyz bude prisroubovan (vruty nebo skrz osb srouby) na podlahu a stenu do OSB tl. 12mm? Diky, Jirka

Anonymní řekl(a)...

Dobrý deň.

Mám pár otázok, ale cez deň mám v práci zablokovaný internet, e-maili mi však chodia.
Môžem Vás poprosiť (Stavař), aby ste sa mi ozvali na moj e-mail: jmasny()molpir.sk
Zaujim ma hlavne položenie stavby.
Ďakujem
jajo

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,chtěl bych se zeptat jakým způsobem jste řešili napojení parotěsné fólie mezi stěnami a podlahou (u stropu je to z blogu dobře patrné) a ve které fázi stavby. Předem děkuji za informaci.
David

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den. Mohl bych se prosím zeptat, kolik jste v domečku za loňský rok protopil? Zajímala by mne energetická náročnost. Myslím, že by to zajímalo hodně lidí. Děkuji za případnou odpověď.

Karel Novák řekl(a)...

Je nějaká možnost se na dřevostavbu podívat na živo?

Anonymní řekl(a)...

Úžasná stavba. Pobavil mě před měsícem můj můž když se pustil do stavby hradu pro děti z palubek a po pěti dnech práce stavbu vzdal a dokončily jsme ji s kamarádkou :-D to byla sladká výhra.

Projekty domov řekl(a)...

Váš blog je super, celý som si ho prečítal. Panujeme stavať dom s priateLkou, no zatiaľ sme len vo fáze výberu projektu domu. Dúfam, že to dotiahneme dokonca tak ako vy.

Peťan řekl(a)...

Jménem svým i dalších čtenářů vám za váš blog děkuji. Myslím, že se stal inspirací pro více z nás. Milionový rozpočet na materiál je podlě mě hodně pěkný. Napočítat cenu, byl by to tak dvojnásobek. Prostě máte to pěkné a závidím.

Stavebná sila řekl(a)...

Dobry den, mate vazne krasnu stavbu, akurat skoda tych okien, krajsie a lepsie by pasovali asi drevene. Inak je to nadhera

OSB deska řekl(a)...

Vypadá to krásně ale v dřevostavbě bych nastálo bydlet nechtěl. Přijde mi lepší si postavit zděný barák a prý i lépe drží teplo a je odolnější.

Karel P. řekl(a)...

Dobrý den, rád bych se dotázal, jak hodnotíte bydlení ve dřevostavbě s odstupem času. Udělal byste to znovu, totiž stavěl byste znovu ze dřeva?

Unknown řekl(a)...

Veľmi pekné projekty montovaných domov tu: Projekty domov 2014
Staviame po celom SK & CZ

Stysky řekl(a)...

Dobrý den,

nevím jestli to tu ještě sledujete, ale...kde jste čerpal technické informace pro stavbu, máte popřípadě nějaké odkazy na literaturu, videa atd...ocenil bych něco přehledně a srozumitelně zpracované, jako v případě tohoto blogu.

K financím, píšete, že rozpočet na materiál byl do 1 mil. Kolik by jste vyčíslil ostatní práce, které jste si nemohli zajistit vlastními silami (instalatéři, zemní úpravy, dovozy odvozy atd...)

Jak se bydlí po letech v této krásné stavbě?

Unknown řekl(a)...

Dobrý večer. Chcem sa V8m poďakovať za inšpiráciu a návod. Aj vďaka Vám teraz trávime voľné chvíľky v našej víkendovej chatičke.

StavebninyX řekl(a)...

Váš projekt se mi velmi líbí. Kéž by o tomto tématu blogovalo více lidí. Chystám se také na dřevostavbu, ke které se později připojí klasická stavba. Zajímá mi, jak se budou chovat oba materiály vedle sebe. Moc vám fandím.

Anonymní řekl(a)...

Mě se to moc líbí. My si chceme teď na jaře nechat postavit dřevostavbu. Nejdřív jsme uvažovali, jestli přes firmu nebo sami, ale vzhledem k celkem velké pracovní vytíženosti jsme se dohodli s firmou Dřevostavby MY HOME. Na domeček se hodně těšíme.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, nejspíš tuto stránku už bohužel nesledujete, ale i tak zkusím položit dotaz:-)

Máme také dřevostavbu a co v současnosti řešíme je dodělání terénu u domu. Terén máme zkopaný až k základům a já bych ho raději zvedla co nejvýše k prahu dveří. Když se dívám na zadní část vašeho domu, vidím, že máte terén také přímo pod dřevěním pobitím fasády. Jak jste se tedy vyrovnali s obecně dohledatelným doporučením, že terén u dřevostavby má být cca 30 cm pod dřevem?
Hezký den a předem děkuji,
Zuzana