úterý 2. února 2010

Aktuálně

Majitelé solárů si musí v těchto dnech libovat - my alespoň těžíme z poměrně bohatého prosklení, zisky jsou opravdu znát. I na jičínsku je poměrně hodně sněhu, v našem případě hračka pro sněžnou frézu.





10 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, v současné době vybíráme projektanta pro naší dřevostavbu, oslovili jsme zatím dvě firmy a cena u obou 90 000,- za dokumentaci pro stavební povolení a prováděcí dokumentaci. Můžete prozradit za kolik jste výše uvedené dokumenty pořídil Vy? Jen tak abych měl srovnání a třeba hledal dál. Díky.
Radek

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, zaujali mě vámi použitá topná tělesa firy Boki.Zajímali by mě vaše zkušenosti s nimi v těchto mrazech a jak jste určil výkon pro jednotlivé místnosti. Dík za odpověď. Martin

Stavař řekl(a)...

Radku, já jsem měl pouze dokumentaci k stavebnímu povolení (do padesátky jsem se vešel,v ceně bylo i zaměření pozemku), čili aby byl spokojený stavební úřad. "Prováděčku", hlavně vzdálenosti stojen, na které navazovaly podlahové trámky, jsem si nakreslil sám. Krovy byly na tesařích, těm stačilo jen jaký chci mít sklon. Vše jsem samozřejmě řešil (skladbu stěn, podlahy) s projektantem, který mi dělal i autorizovaný dozor. Zde mohu pana Menouška doporučit.
Mimochodem jsem na něj narazil přes epoptavka.cz, trvejte na projektantovi, který má co dočinění s dřevostavbami,jinak to je utrpení.

Stavař řekl(a)...

Martine, s radiátory spokojenost, jedou pěkně. Výkon jsem určil dle ztrát jednotlivých místností (projekt) a také doporučení výrobce, který stejně přepočítal a navrhl výkon. Nemohu bohužel posoudit s jinými akumulačními - Miravou či Zephyr.
Ještě se zastavím proč tento systém - infra topení do dřevostavby je nesmysl (infra ohřívá předměty,zde ohřívá stěny SDK, které neakumulují), teplovodní podlahové jsme zavrhli kvůli velké setrvačnosti-dům je dobře orientován a prosklen,sluneční zisky rychle ohřívají interiér. A samozřejmě počáteční investice na pořízení a instalaci hrála roli.

Anonymní řekl(a)...

díky za odpověď, ještě by mě zajímalo jak je to stím autorizovaným dozorem, musím ho mít, je to nějaká podmínka úředníků?Radek

Stavař řekl(a)...

No samozřejmě, když stavíte stavbu svépomocí, musíte mít autorizovaný stavební dozor (který dohlíží na průběh výstavby), vést si stavební deník apod.

Stavař řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Anonymní řekl(a)...

Nedávno som objavil tento webblog a veľmi ma inšpiroval k výstavbe niečoho podobného, len s pultovou strechou. Mohol by som poprosiť o zaslanie rozpočtu? mrik77(zavináč)seznam(bodka)cz
ďakujem.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den, chtel bych se vas zeptat, jakou mate zkusenost po letosni zime s privodem vody do domu, resp. jestli vam nezamrzla? Jinak pekny domek i web.Jirka

Stavař řekl(a)...

Jirko nezamrzá. Samotnou část mezi podlahou a zeminou jsme izolovali kolem dokola 15 cm EPS, do toho všeho skleněné střepy (ty hlodavci nedají). Takže v pohodě. Navíc pod stavbou v zimě není taková zima, mráz působí zeshora, nikoli ze země.